iingetnaamn

hur reagera dom närmsta?

Publicerad 2012-06-03 20:38:57 i Graviditeten,

Innan jag tog graviditetstestet så berätta jag för mamma att jag inte fått min mens, den skulle kommit 3-4 dagar innan. Mamma och pappa va redan förberedda på att jag lika gärna skulle kunna vara gravid.

Jag gick in på toa och kissa, medans M stod utanför alldeles nervös och vänta. Efter att jag kissat på stickan så vände jag den upp och ner, ville inte se någonting förrän jag öppnat dörren och släppt in M. När jag var klar bad jag han komma in. Vi vänta i någon minut innan jag vågade vända på stickan och se vad den visade. Två röd/rosa/lila sträck visade det.

Jag blev helt stel i kroppen. M blev helt stel i kroppen. Chocken kom smygandes över oss båda. Några sekunder senare kunde jag inget annat än le. Det kändes konstigt men jag blev glad, jag kunde inte rå för det.
Efter att vi smält allt inne på toa, så gick vi in på mitt rum och samla mod för att gå ut till mina päron för att berätta att jag faktiskt va gravid.

Mamma fnissa till och sa: jahapp, där ser man.
Efter en stund sa pappa: .. ojdå.

Alla blev chockade. Jag, M, mina päron, min lillebror, M's päron, M's lillasyster.
Alla gick under tystnad en lång tid innan släkt och vänner fick reda på någonting.
Jag ville inte gå ut med någonting förrän jag överstigit vecka 12. Innan vecka 12 finns det en stor chans för missfall.
Det kommer upp en magbild lite senare, i think.

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2012-06-03 21:11:25

Blev de sura eller glada?

Postat av: Wilma

Publicerad 2012-06-03 22:20:25

Så coolt mår du dåligt att du är gravid eller mår du bra och har du ont i magen

Postat av: fiona

Publicerad 2012-07-08 21:01:18

Åh så kul! Tycker mycket om din blogg. Och din fina, fina mage! :3

Svar: Tusen tack fina du! :DDDD
iingetnaamn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela