iingetnaamn

svar på frågestunden del 1

Publicerad 2014-01-26 22:24:00 i Frågestund,

Hur försörjer du er?
Lever på mammapeng, barnbidrag och underhåll.

Bor du hemma hos dina föräldrar?
Ja, det gör jag.
 
Har Vilda eget rum?
Nej, vi har samma rum.

I vilken vecka fick du veta att du var gravid?
Oj, ingen aning. Men de va väl mellan vecka 3 till 6 kanske. 

Vem är Vildas pappa, och vad hände mellan er?
Han är en kille som blir 21 iår, vad mer kan jag säga? Haha. Han lämnade mig i femte graviditetsmånaden för att han valde annat. 

Vad studerar du?
Samhäll, men ska hoppa av. 

Hur reagerade dina vänner när du blev gravid? Samt hur är det nu (även under graviditeten), umgås du ofta med vänner?
Dom blev glada! Jag har aldrig varit en sån person som hänger med kompisar osv. Jag har för de mesta varit hemma och suttit på mitt rum framför datorn och hittat internetvänner. Så näe, jag umgås sällan med någon, bortsett från familjen. 
 
Har du kontakt med Vildas pappa?
Ibland.

Hur går det med skolan för dig?
Inte bra. 

Vildas farmor & farfar etc. finns dem med i bilden? (Vet inte varför pappan inte är med i bilden då jag precis börjat följa din blogg, tänkte mest frågan ur perspektivet att han ej ville. Och isåfall hur reagerade hans familj på beslutet.)
Ja, ibland. Dom träffas, men sällan. 
 
Gillar du dem du ska till Thailand med?
Klart jag gör! 

Vad längtar du mest till i Thailand?
Att en av mina stora drömmar ska gå i uppfyllelse. Och att även få lämna skit Sverige i några veckor. 

Hur reagerade dina föräldrar när du blev gravid?
Dom blev sjukt förvånade, men i slutändan blev dom såklart glada. Här har jag skrivit lite mer specifikt om just deras reaktion. 

I vilken vecka berättade du om graviditeten för släkt/vänner osv?
Mamma och pappa fick veta 10 minuter efter att jag plussat. Övriga släkten fick veta nån gång mellan vecka 12 och 18. Charlotte fick veta det samma dag. Övriga vänner va olika, men jag skrev det här på bloggen och på facebook i vecka 18.
 
 
 
Har Vildas pappa träffat henne?
Ja. 

Hur är kontakten mellan dig och Vildas pappa?
För det mesta, skit. 

Hur ser du på framtiden?
Den ser väl ljus och jobbig ut, i guess.

Träffar Vilda sin pappa?
Ibland.

Är ni osams?
Nja, vi är inte så glada på varann iallafall.

Varför tog det slut?
För att han valde annat framför mig och Vilda när hon låg i magen. 

Vad brukar du göra på dagarna med Vilda?
Vi leker med leksaker, målar, kollar på film, går ut, hänger på öppna förskolan och sjunger, hänger på stan med minikompisar.
 
 

Vem i din närhet tycker du ha gett dig mest stöd när dem fick reda på att du var gravid?
Charlotte tror jag. 

Hur var förlossningen enligt dig? Var den så där smärtsam och hemsk som många säger att det är eller gick det bra? Tror du inställning har stor betydelse när det gäller saker som dessa? Att om du kommer förberedd och har rätt inställning att det kan gå bättre?
Det va de coolaste jag varit med om. Klart det gjorde ont, men kvinnan är gjord för att föda barn, vi klarar av det fastän det gör ont. När jag tänkte på förlossningen under graviditeten så tänkte jag ''det kommer göra ont men jag kommer klara av det, alla andra klarar av att föda barn, då gör jag också det''. Nej, man kan inte vara förberedd på vad som komma skall. Tänk bara så som jag skrev, det gör ont men jag klarar det. För de är så det är! 

Vad har du tänkt med framtiden? Pulgga vidare osv?
Tanken är att jag ska börja plugga till undersköteska till hösten. 

Vad gick du för linje/program innan du fick reda på att du blev gravid?
Samhäll.

Hur är kontakten mellan dig & Vildas pappa? 
Skit, för det mesta. 
 
Träffar han Vilda något? 
Som sagt, ibland. 
 
Är han delaktig med att vara en pappa & finnas där? 
Nja. Det beror på, typ.
 
Vilka bloggar läser/följer du, stora som små bloggar?
Keela, EpicFaiil, Vira, Candie, En flicka som är stark, FokiJoy, Michaela D, Mitt liv som ung mamma, Nevnarien, Ravenith, Sandra Holmbom och Tinkerbella. Tipsa mig gärna om andra bloggar! 

Vad vill du bli? Drömmar/mål?
Högsta drömmen är att bli polis, men just nu försöker jag sikta in mig på personlig assisten, för de skulle jag också gärna vilja jobba som. 

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2014-01-28 11:30:59

kika gärna in på min blogg :D har en son på snart 17 månader som just börjat dagis.

Postat av: Wilma

Publicerad 2014-01-30 14:46:49

När ska du till Thailand?
:)

Svar: den 9e mars!
iingetnaamn.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela